آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران ختم رسیدگی به پرونده امیر تتلو | متهم: می‌خواستم برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کنم رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی + فیلم نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟ دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم روی آنتن می‌رود چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) المیادین جزییات موافقت حماس با طرح آتش بس پیشنهادی را منتشر کرد آرایش جنگی تانک‌های رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ متری گذرگاه رفح
سرخط خبرها

پ.ک.ک از ارتش ترکیه تلفات گرفت | ۷ نظامی ترک کشته شدند

  • کد خبر: ۱۰۷۳۱۵
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
پ.ک.ک از ارتش ترکیه تلفات گرفت | ۷ نظامی ترک کشته شدند
یک عضو گروهک پ.ک.ک مدعی شد که طی درگیری‌های صبح امروز در شمال عراق، هفت نیروی ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، «آرام بایک» از اعضای ارشد گروهک «حزب کارگران کردستان» موسوم به پ.ک.ک امروز (سه شنبه) گفت که هفت نیروی ارتش ترکیه طی درگیری‌ها در منطقه کردستان عراق کشته شده‌اند.

او به وبگاه المعلومه گفت که صبح امروز درگیری‌های شدیدی در اطراف منطقه «زاپ» رخ داد و نیروهای ارتش ترکیه تلاش داشتند وارد این منطقه شوند که ناکام ماندند. منطقه زاپ در پنج کیلومتری مرز با ترکیه واقع شده است.

این عضو پ.ک.ک همچنین گفت که پس از ناکامی ارتش ترکیه برای ورود به این منطقه که گذرگاهی از سوی دهوک به سمت منطقه «سنجار» و دیگر مناطق استان نینوی محسوب می‌شود، ارتش ترکیه تجهیزات بیشتری را روانه منطقه به خصوص پایگاه «کانی ماسی» در منطقه «العمادیه» کرد.

او مدعی شد که ارتش ترکیه تاکنون تلفات شدیدی طی درگیری‌ها با عناصر پ.ک.ک داده است و اگر مقاومت شدید این گروهک نبود، اکنون ترکیه وارد مناطق بیشتری در استان دهوک می‌شد.

پ.ک.ک از ارتش ترکیه تلفات گرفت | ۷ نظامی ترک کشته شدند

ارتش ترکیه در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) عملیات موسوم به «قفل پنجه» (Claw-Lock) را علیه شبه‌نظامیان پ.ک.ک آغاز کرد و مرحله دوم این عملیات نیز از تاریخ ششم اردیبهشت آغاز شده است.

تاکنون بسیاری از مقامات عراقی در اعتراض به عملیات اخیر ترکیه در منطقه کردستان واکنش شدیداللحنی نشان داده‌اند. «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در واکنش به عملیات ترکیه در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که بغداد در صورت بمباران مکرر خاک عراق توسط ترکیه، «سکوت نخواهد کرد».

از سوی دیگر حضور نظامی ترکیه در شمال عراق و درگیری با عناصر پ.ک.ک، در سال‌های گذشته هزاران نفر از ساکنان روستاها و مناطق شمالی کردستان عراق را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است. منابع کردی همچنین از آتش گرفتن مساحت وسیعی از زمین‌های کشاورزی و باغات خبر می‌دهند که این دو مورد فشار اقتصادی مضاعفی بر کردستان عراق تحمیل کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->